lørdag den 17. november 2012

Et projekt i de højere luftlag

Nogen gange er der en kage, som jeg bare MÅ tilbyde at lave - og én af dem var fødselsdagskagen til 2 børn af en af de supersøde mødre fra min mødregruppe :-)

De 2 fødselarer fylder hhv. 7 og 11 og de skal holde fælles fødselsdag og skal derfor bruge én kage. Jeg spurgte så, om de havde nogen ønsker til dekorationen og det havde de skam: Drengen, der fylder 11, ønskede sig en Skylanders-kage og pigen, der fylder 7, ønskede sig en kage med enhjørning og regnbue, som tema.... Mjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Men nu er jeg jo ikke den, som gerne ser mig slået ud af en udfordring, så jeg gik i tænkeboks og kom op med den idé, at et fælles tema for de 2 ønsker - det, der ligesom skulle binde kagen samme - var himlen :-) Skylanders foregår i Skylands, der er øer der svæver mellem skyerne, og regnbuen ses jo også på himlen :-)

Jeg ville lave en himmelblå kage med skyer og dele den midt over på skrå med en træbro, og så ellers lade hver fødselar have hver sin halvdel af kagen, der vendte hver sin vej, således, at så man kagen fra den ene side var det primære tema enhjørning og regnbue og fra den anden side Skylanders :-)

Selve kagen bestod af 3 drømmekagebunde, der var farvet hhv. blå, gul og rød og fyldet var grøn appelsinsincreme (med den føromtalte orange curd) og orange hindbærmousse.

Her er resultatet:







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...