tirsdag den 1. januar 2013

Velkommen nytår…

Årets nytårskage blev ikke en fondantkage (tag den! ;-)) men derimod en islagkage, som jeg havde fundet i en blog et sted på nettet (og hvornår jeg lærer at gemme links af den slags, så jeg kan gengive dem, må stå hen i det uvisse – desværre…). Den bestod af lyse kagebunde (som jeg dog nok ville vælge at udelade en anden god gang, da de efter min mening var overflødige) og 3 lækre isvarianter: Jordbær-fløde/sorbet, chokoladeis med ristede hasselnødder og vanilleis med nougattern. Isen var smurt op med en vanilleskum, der også var frossen. Islagkagen var rigtigt lækker (bare en skam, at en nytårsmiddag altid består af så mange retter, at man næsten ikke kan mere, når man når til desserten ;-))




Til kl. 12 havde vi naturligvis den traditionelle kransekage – for 3. gang lavet efter Fru Blomsterbergs anvisninger fra Det Søde Liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...