torsdag den 22. januar 2015

Når hot er godt på en kold dag :-)

Puha, der er da godt nok nogen, der har skruet ned for varmen - eller er det bare mig? :-) Når man går med hunden efter arbejde og må springe for at forcere snedriver er det altså bare ikke lige min årstid. Jeg drømmer mig til sydlige himmelstrøg - så bare surt at ferien er så godt som brugt for dette ferieår..



Nå, men i det mindste er det kolde vejr en god undskyldning for at lave en rigtig solid vinterret - og det gjorde vi så i går - og den smagte faktisk SÅ godt i al sin enkelthed, at jeg iler med at dele opskriften :-)

Super lækker chili :-)


Ingredienser

250 gram hakket oksekød
250 gram hakket svinekød
Lidt neutral olie (til bruning)
1 dåse hakkede flåede tomater (uden krydderier)
1 karton/glas tomatpassata (pureret tomat – ikke koncentreret)
1 stort løg, hakket
1 stort fed hvidløg, hakket fint
1 dåse kidneybønner, drænet og skyllet
2 tsk chiliflager (juster efter, hvor stærkt du kan lide det J)
2 tsk. stødt spidskommen
2 tsk. tørret oregano

Brun først løg og herefter kødet i lidt olie. Tilsæt hvidløg og chili og brun let videre. Tilsæt herefter spidskommen og oregano samt de 2 slags tomater og bønnerne. Bring i kog og lad herefter simre i mindst 1 time – men gerne 3 J

Server toppet med creme fraiche og evt. revet ost.


Der er til ca. 4 personer uden tilbehør og til 6, hvis retten serveres med brød og salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...