søndag den 1. juli 2012

Sallys kage

Jeg lægger (stort set) altid billeder af mine kager til skue på Facebook og her har mit galleri især én stor fan – og det er Sally, som er datter af Anja, som jeg kender fra min tid hos MD (for snart lææænge siden ;-)).

Vi ser ikke Anja, Sally og Morten så tit, hvilket faktisk er en stor fejl, for de er meget dejlige mennesker; men efter endnu en af Sallys begejstrede kagekommentarer tænkte jeg, at NU skulle Sally altså have sin egen kage :-) Jeg har godt nok også lovet at lave en kage til hendes kommende runde fødselsdag; men den ligger ikke lige rundt om hjørnet, så vi inviterede Sally m. familie til sommersøndagskaffe og kage :-)

Sally havde sendt mig et billede fra et Panduro Hobby katalog med en meget flot kage, der primært var blå og grøn og med stjerner og ville høre, om jeg ikke kunne lave noget i den stil. Efter at have konfereret med Anja lavet jeg dog lidt et spin på opgaven, da det vigtigste bare var, at kagen var blå, som er Sallys yndlingsfarve. Altså en blå kage med stjerner – og så måtte jeg simpelthen også inkludere Hugo, som er Sallys hund :-) Sally elsker det spraglede look, så kagen er også gjort ekstra spraglet og farverig til ære for hende. Der er således både farvede blomster på Hugos "græsplæne", samt regnbueslik i RI-skyer forneden og guldglimmer på stjernerne :-)

Og så kom kagen til at se således ud:




Kagen var chokoladebunde m. chokolademousse og jordbærmousse med friske skovjordbær fra haven. Opsmurt med lime PSC og dekoreret med RI og fondant.

Sally fik Sukkerhugo med hjem og sagde, at det var den flotteste kage jeg nogensinde havde lavet – og at jeg var den, hun kendte, der var bedst til at lave flotte kager – ja altså måske liiige med undtagelse af CakeBoss fra TV – men DET kan jeg sagtens leve med ;-)))))))))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...