onsdag den 18. februar 2015

Hundeforkælelse

Nå, men apropos hunden, så har jeg længe tænkt på, at forkæle ham med nogle hjemmelavede hundekiks. Når nu vi har inviteret ham ind i vores liv, må vi jo også gå "all in" :-)

Hundekiksene består af få ingredienser og er lette at lave og jeg skal love for, at vores firbenede familiemedlem har godkendt dem :-)

Her er hvad jeg gjorde:
Ca. 2 dl groft peanutbutter blev blandet med ca samme mængde varmt vand.
1,5 dl havregryn, 2 dl hvedemel og 1 dl speltmel blev blandet.

Herefter æltede jeg de våde og de tørre ingredienser sammen til en dej, som jeg rullede ud i ca 1/2 cm tykkelse og stak ud med en småkageform.

Jeg bagte kiksene ved 200 grader varmluft i 10 minutter og lod dem køle af inden de kom i en småkagedåse.

Voila :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...