torsdag den 10. marts 2011

Må lette min samvittighed - og så dagens menu :-)

Er altså kommet til at gøre noget forfærdeligt! :-s Har det SÅ skidt!! Har meget længe haft på min to-do-liste, at jeg skulle rense vores akvarium, og i går var dagen, hvor jeg fik taget mig sammen. Puuuha - det er noget af et arbejde at tømme sådan en glaskasse og transportere de små kræ over i skåle og gryder. Skylle og nippe planter, koge stenene, rense pynteting etc. etc. Det meste gik faktisk meget godt (bortset fra, at jeg vist har lidt ondt i ryggen i dag, for det var noget af en tung affære), men én ting gik bestemt ikke som planlagt:

I vores akvarium har vi 3 sugemaller (og så en lillebitte sugemallebaby - som I måske kan få historien om en anden gang ;-)) og de var altså ikke så nemme at have med at gøre, da jeg skulle tømme akvariet :-/ Den ene svømmede simpelthen ind i sådan en stengrotte, vi har i akvariet, og kilede sig fast :-s Jeg ville rense stengrotten, så jeg forsøgte at få kræet ud. Jeg pirkede og jeg rystede, dyppede i vand og alt hvad jeg ellers kunne finde på, men ud, det ville den ikke - og så var det, at jeg tog fast i dens hale og forsøgte at trække den ud :-o Den sprællede og sprællede og pludselig stod jeg dér med en stump af dens halefinne mellem fingrene. OJ!!!!! Stakkels, stakkels fiskebasse og NØJ, hvor har jeg det dårligt!!!! Grotten kom tilbage i vandet (uden rensning) og fisken fik fred, indtil det var tid til at komme tilbage i det rensede akvarium. Heldigvis ser det ikke ud til, at den har taget vildt skade - sådan at forstå, at den stadig svømmer rundt og heldigvis er den jo i et selskabsakvarium uden fjender, så jeg håber, den klarer det. Suk!!!

Mht. bukseprojektet har jeg følgende melding: Dagen kommer ikke til at byde på motion for det blæser og regner til den helt store guldmedalje udenfor :-/ Dagens sunde indslag kommer derfor til at bestå i en lækker nylavet grøntsagssuppe (0 ww-point :-)))))). Christoffer skal have en ven fra børnehaven på besøg, så han har bestilt spagetti bolegneise - eller, som vi kalder det her i huset "Pasgetti Molly" (igen en længere historie). Da min bedre halvdel ikke er hjemme, får børnene lov til erstatte spagettien med Looney Toones pasta :-) Saucen står allerede på blusset og snurrer, for min søde svigermor har nemlig lært mig, at spagetti bolegneise IKKE er en hurtigret, men faktisk skal simre i 3! timer, hvis den skal smage autentiske italiensk. Det lyder af meget, men prøv det engang: Det er KLART besværet værd :-)))))))))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...