fredag den 24. oktober 2014

Græskar Grassat

Bemærk lige min allitteration i overskriften; man er vel indenfor marketing og reklame ;-) Kunne naturligvis også have understreget den ved at skrive fx Ganske Gevaldig Græskar Grassat - men omvendt, så er jeg altså ved at læse en bog, om at fremtiden ligger i den minimalistiske markedsføring, så vi holder den lige dér ;-)

Men det med grassat, den var vist god nok :-) Kom (træt, som vanligt :-/) hjem fra arbejde og fik så lige kastet mig over et af de store græskar, der stod og kukkede ude  i køkkenet for gu' ved hvilken dag..

Græskarret lavede jeg så om til en Jack O'Lantern af Oluf fra Frost (så nu venter vi egl. bare på, at min bedre halvdel laver Anna eller Elsa af det andet ;-))




Indmaden af græskarret delte jeg herefter i kerner og kød. Kernerne lavede jeg om til ristede græskarkerner ved brug af denne fremgangsmåde. Første gang de er blevet sprøde, lækre og vellykkede, så den opskrift får lige en Pin ;-)



Græskarkødet bagte jeg i ca. 1 time ved 160 grader i ovnen til det var blødt og herefter purerede jeg det til hjemmelavet græskarpure - som jeg efterfølgende brugte til at bage græskarcupcakes (for så kunne jeg også lige teste tippet med risene under formene. Der i øvrigt viste sig at virke fuldstændigt, som beskrevet, så det var jo dejligt :-)



Og SÅ var weekenden ellers i gang ;-) Pheeeew....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...