søndag den 19. oktober 2014

Tip! Få en høj og flot kage

Det ligefrem vælter ind med kage-bage tip i "min" Facebookgruppe (altså den, jeg følger - ikke én, som jeg selv har oprettet :-))

Seneste tip er lidt det modsatte af det forrige (med at dæmpe hævningen i midten ved at strø sukker ovenpå kagen)! Ønsker man i stedet, at kagen bliver høj og flot skal man simpelthen bare lave en ring af bagepapir og sætte rundt i kanten af formen og - voila! -  skulle kagen hæve flot op langs siderne på bagepapiret og blive meget højere (og luftigere - tænker jeg, da dejmængden er den samme?!) end ellers.

Her er det vist i billeder - ikke mine billeder!!; men lånt fra kagegruppen til at beskrive tippet:



Papiret behøver ikke, at være så højt, som på billedet her :-)


Og her ses resultatet efter bagningen :-)

Må hellere lige tilføje, at jeg endnu ikke selv har testet dette! :-) Men tænker, at det fx er handy, hvis man vil flække sin kage til bunde :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...