søndag den 12. oktober 2014

Tip! Ris under formen giver en flottere cupcake :-)

Læste et tip i en Facebook-gruppe og som med så mange andre gode tip, tænkte jeg, at det måtte jeg lige Google, så jeg kunne give det en Pin på Pintrest :-)

Imidlertid kunne jeg ikke finde nogen steder, hvor tippet var beskrevet (andet end i Facebookgruppen, som jeg ikke kan linke til) - om det så betyder, at tippet er ubrugeligt, kan være, men nu får det lige en omtale her, så jeg kan teste det af ved lejlighed :-)

Tippet er såre simpelt!

De fleste kender nok til, at cupcakeformene (af papir) bliver misfarvede, når man bager sine cupcakes. Bevares, der findes dyre versioner af formene, der bedre holder på farverne; men ifølge tippet kan man forøge muligheden markant for at ens fine cupcakeform stadig ser fin ud efter bagning ved at - taaaa daaaaa:

Fylde lidt ris i cupcakeformen (den af metal) inden man lægger papirformen ned i og fylder dejen heri.

Risen skulle absorbere den overskydende olie, der ellers opsuges af papirsformen og misfarver denne.

Lyder plausibelt vil jeg mene. Det skal i hvert fald prøves ved lejlighed. Skal nok vende tilbage med resultatet :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...