mandag den 13. oktober 2014

"Knudret" mad - del 2

Nå, hvad skal vi så have at spise i aften?? - er et spørgsmål, der ofte gentager sig - og (alt for) ofte ender man med en af de 10-12 favoritter. Træls egentlig, når nu der er så mange spændende ting, man kunne lave ;-)

Så i dag besluttede jeg, at aftensmaden ikke skulle styres af, hvad der lige kunne findes i køledisken, men i stedet ledte jeg efter inspiration på Pintrest ("Recipes to try" er et godt søgeemne ;-)) - og så faldt valget på Honey Garlic Chicken, som var virkelig lækkert - især honning"dressingen" :-) med råkost af gulerødder og æble og så "Garlic Parmesan knots", som jeg også troede, at jeg havde fundet en opskrift til via Pintrest, men det viste sig desværre, at den benyttede færdiglavet dej, så jeg måtte ud og søge og opskriften, som jeg lavede den, kommer derfor her:

Hvidløgs/parmesan knuder, 14 stk.

Buttermilk biscuit dej:

250 gram hvedemel
2 spsk sukker
4 tsk bagepulver
1 tsk salt
1 tsk natron
150 gram koldt smør, skåret i små tern
2½ del kærnemælk (eller mælk blandet med citronsaft, hvis man ikke har kærnemælk)

Smørblanding:

2 store fed hvidløg (eller 4 små), presset
100 gram smeltet smør
ca. 50 gram frisk, revet parmesanost
Tørret oregano
Tørret herbes de provence
(Man kan evt. også bruge en anden krydderiblanding)
Lidt salt


Dejen deles i 14 klumper, der rulles ud i "pølser", der er ca 15 cm. lange. Der bindes en knude på midten og enderne foldes ind under.

Knuderne stryges med halvdelen af den krydrede smørblanding. Bages herefter i ca. 8 minutter ved 200 grader og stryges herefter med resten af smørblandingen.

Serveres lune.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...