fredag den 17. august 2012

Fødselsdagsroser - flere slags ;-)))

Har set SÅ mange flotte fondantblomster i diverse kagegrupper, men har aldrig rigtigt fået givet mig i kast med det, men da min fødselsdag igen, igen begyndte at trænge sig på, måtte jeg jo til at tænke på, hvilken kage der skulle følge med min lyv-og-tyve fejring på arbejdet, hvor der er stor tradition for at medbringe kage og invitere hele firmaet (heldigvis kommer alle ikke; men 30-35 stykker kan der sagtens dukke op ;-))))

Og så var det altså at ideen om en sommerkage med roser og jordbær begyndte at tage form :-) Og den blev faktisk rigtigt vellykket synes jeg selv og med kagen på arbejdet fulgte så også en masse verbale roser, så det var jo dejligt :-)

Her er den første (fondant ;-))-rose:


Og her er den færdige kage:



Det var 2 lyse bunde og 1 chokoladebund fyldt med lemon curd creme og dolce de leche creme med ristede hakkede hasselnødder ovenpå. Smurt op med citron PSC og dekoreret med RI og fondant.

Kagen var 31 x 23 cm og 26 spiste af den og der var alligevel næsten ½ tilbage :-o :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...