onsdag den 17. oktober 2012

Et lille kys - og ét til, og et til og....

Faldt over en artikel i Boligliv, der hed "Lakrids er det nye sødt!" og da jeg jo altid har haft en forkærlighed for lakrids og i øvrigt var på udkig efter noget ikke alt for usundt sødt (husk fra min tid i WW, at marengskys er noget af det søde, man kan spise flest af til færrest point ;-)), læste jeg med stor interesse omtalen af "Lakrids kys".

Jeg har lavet marengskys før. Det er ikke svært :-) Og da jeg havde lækkert lakridspulver med fra Johan Bülow - købt i Tivoli, så var det jo bare at kaste sig ud i det :-)

Lakridskys:

Tid: ca. 20 min. (ca. 80 stk.)

3 æggehvider
200 g sukker
1 tsk. lakridspulver

1. Tænd ovnen på 100 grader varmluft.
2. Pisk æggehviderne næsten helt stive. Tilsæt sukker og lakridspulver, og pisk massen helt stiv.
3. Kom marengsen i en sprøjtepose med tylle, og sprøjt små marengs ud på en bageplade med bagepapir.
4. Bag kyssene ca. 1 time. Afkøl på en bagerist.

Opbevar kyssene i en lufttæt æske/dåse. De kan holde sig længe - hvis de altså ikke bliver spist inden ;-)


Add caption








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Omuraisu (Japansk omelet)

Sønnen (eller ok nok ikke KUN sønnen 🙃) drømmer sig tilbage til Japan og i dag havde han spurgt om vi ikke kunne lave omuraisu, som er en o...